יום שישי

?And how was YOUR day, dear

בשעה טובה ומוצלחת הגיע תורם של חברי הגרעין שלי להתחיל לטפטף לפריז. הראשונה: טוּלילי. לאחר טיול שורשים בברלין היא תגיע אליי לפריז ויחד ניסע לחגוג את ראש השנה במפגש פסגה משולש באמסטרדם, יחד עם ענבלי, גם היא בת גרעין פֶּרֵא לשעבר שגרה בעיירה קטנה לא רחוק. במהלך הביקור שלה כאן ההתנהלות שלנו היתה קצת כזו של זוג נשוי, באופן בלתי נמנע. מדי יום כל אחת מאיתנו חזרה לדירתי הקטנה, היא מיום חוויות ואני, בד"כ, מהעבודה, ובשעה פחות או יותר קבועה סיפרנו אחת לשניה מה עבר עלינו. עם טלי הייתי בכל מני מקומות קלאסיים כמו בחנות של השף-קונדיטור-מגה-סופר-דופר-כוכב-על פייר הרמה, או בקרפרי הכי טעים שיש בעולם (ולא, רם, הקרפרי באי סן לואיס אפילו לא מתקרב אליו), ברובע הלטיני וכאלה.

http://www.pierherme.com/

marche ou crêpe, 88, rue Oberkampf 75011 Paris. 01 43 57 04 78


כשטלי היתה פה כבר ממש אפשר היה להרגיש את סוף הקיץ. סנדלי העקב הפכו למגפוני עקב, הז'אקטים הדקיקים למעילים ולפעמים, השם ירחם, אפילו מטפטף. אבל מהמם, יפה עד כאב, ושאף אחד לא יגיד לי אחרת. השיטוטים שלנו במקומות ש"צריך לראות", באלה שכדאי ובאלה שרצוי, הזכירו לי בשביל מה בעצם באתי הנה מלכתחילה. זה קסם, זה אחר ושונה ונפלא וקשה, ובלי ששמתי לב התרגלתי. שיגרה זה רע? לא תמיד.



הנסיעה לאמסטרדם, למשל, היתה שבירת שיגרה מבורכת. כ"כ חיכיתי לזה שאפילו פעילות האריזה הכניסה אותי ללחץ. "מה לוקחיםםםם???" מליון רשימות, הכנות חסרות פרופורציה. ואנחנו נוסעות כולה ל3 ימים. מזל שטלי העיפה לי סטירת לחי מצלצלת לאיפוס. התארגנו מבעוד מועד על מקום לישון (ההיא בת דודה של ההוא שהוא חבר של הזה), כרטיסי רכבת (הו, אירופה, אירופה) מפה, כמה המלצות ויצאנו לדרך.

אין ספק שההחלטה לחגוג את ראש השנה בהרפתקאה ספונטנית היתה מעשה נבון. זה הרי ידוע שכל הסמלים והקלישאות שהחג הזה מכיל, הן למעשה המציאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה