יום שלישי

REVEILLON (new years eve, Montargie)



מסיבת "סילבסטר" בבית בכפר. אבל זה לא שולי כמו אצלינו, זה לא רק סילבסטר, זה ראש השנה. מתנות, כרטיסי ברכה, הכל. יש תלבושת אפיינית, מרבים בנצנצים. רכבת מפריז, שעה נסיעה, עדיין לא כל כך קר, מגיעים לבית המוכן למהדרין לקבל אליו כ25 אורחים בני 20+, 5 מהם, מסתבר, הם אלופי הביטבוקס של צרפת, לא מפסיקים לרגע לתקלט - מהפה. הארוחה על כל מנותיה בשלבי הבישול האחרונים, כולם מטפטפים פנימה, צריך ללכת לאסוף אותם מהתחנה, קצת מזכיר את החזרה מהצבא לסופשבוע בקיבוץ, ואוספים גם את מי שמביא את כל השתיה, כל אחד שתי נשיקות על הלחי, במצטבר זה בערך 50.
מתאבנים ופונץ' ויין לבן, לאט לאט בוחרים מוזיקה שמשביעה את רצונות כולם, אחרי זמן מה מתיישבים מסביב לשולחן, ברור שאני זו שיזמה את הרמת הכוסית + ברכה (אני לא מבינה איך אפשר בלי) וכך לאט אני עוברת בשער האש של כל מסורת צרפתית אפשרית, כולל התאמת יין אחר לכל מנה, כולל נקניקים בגבינה מותכת, כולל טארט-טאטין, כולל הכל.
ובדקה לחצות מתחילים לספור, עד שמגיעה השעה, והקצף של השמפניות שוצף, ומתנשקים, וכולם נורא שמחים להתחיל את השנה הזו,הברק שלהם בעיניים נחמד, וזה באמת קצת מרגש.
ועוד יין, וסיגריות, ועוד שמפניה, וכולם כבר מבושמים-לא-קלות-בכלל, ואפילו רוקדים, כי המארחת אירגנה שיהיה מקום, ומדי פעם עושים הפסקה מול האח כי באמת נורא קר, זה רק נשמע כמו איזה סיפור מתייפייף לעשירים בלבד אבל זה לא, כי הכל במידות ובגדלים של אנשים אמיתיים, ויש קטעים קצת מביכים וכמובן שצריך לשטוף כלים, ולסדר, וגם אם לא הכל נורא קל ונפלא, מה שטוב זה שזה אמיתי וקצת שונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה